Onpas vierähtänyt aikaa, kun olen tänne kirjoittanut. Ei harrastus oikeastaan ole hyllyllä ollut. Yhteen sun toiseenkin tapahtumaan olen osallistunut kaikenlaista tehnytkin ja suunitellut, mutta niistä sitten myöhemmin lisää. Tärkein ensin.


Meillä oli Turussa Larissan vetämä nukkekotinukke-kurssi. Tässä minun aikaansaanokseni:

KAPTEENSKA LINNEA

Sivulla 'nukkekodin asukkaat' kerrotaan lisää perheestä ja sen 'synnystä'.

Suunnittelin yrittäväni tehdä hyväntahtoisen kiltin ja auttavaisen pullukan isoäiti Iriksen (äidin äiti) mutta tällä nukella oli oma tahto. Yritin väkisin tehdä siitä pullukkaa, siksi sillä on isot kädet ja paksut jalat, mutta se kieltäytyi! Siitä tuli väkisin määrätietoinen kaikkeen puuttuva kapteenska Linnea, isän äiti. Kuten kuvista näkyy tomeruutta riittää.

Eilen Linnea kävi Nahka Atelierissa ja hankki itselleen punaisen mokkanahkaisen jakkupuvun, mustat Martta-kengät hän hankki jo viime viikolla. Uuden kultaisen kaulaketjun kapteeni osti hänelle myös uuden puvun kunniaksi. Mustaa nahkalaukkua Linnea ei myöskään vielä ostosreissullaan löytänyt. Lisäksi hän etsi rubiini-korvakoruja ja sormusta (liimaisin kiven sormen päälle), mutta niitäkään hän ei vielä löytänyt. Kaulaketjun olen saanut joka Saanalta tai Päiviltä :).

Kuvassa olevan tarjoiluvaunun olen tehnyt viime kesänä, maljakon Irikset sain Hannalta, hedelmäkulho on itsetehty, hedelmistä, appelsiinit ovat Larissan tekemiä, keltaiset omenat Maija-Leenan ja vihreät omenat ja päärynät Nasun, välitettavasti kuvassa ei näy Larissan halkaistu appelsiini ja Nasun halkaistu omena siemenineen ja syödyn omenan rontti.

Tässä muutamia kuvia lisää Linneasta

Tässä kuvassa linnea kuivattelee hiuksiaan Villa Iriksen keittiössä.  Kun tein tuota lankavartaloa, yritin tehdä siitä pullukampaa, mutta ei vaan tullut, joten Linnean vartalo on ikäisekseen hyvin säilynyt. Mutta nuo kädet!

Linnea halusi silmiensä värisen raidan harmaantuneisiin hiuksiinsa, se oli aivan must-juttu. Nyt, kun Linnea on puettu, ei minua enää häiritse sen suuret miesmäiset kädet.

 

Kuten olen ennenkin todennut, kuvien ottaminen ilman salamaa on tosi vaikeaa, mutta yrittäkää kestää nämä kehnot kuvat.